احسان رضایی

یک توسعه دهنده

کتاب الگوهای طراحی به بیان ساده(design patterns / دیزاین پترن)

در مهندسی نرم افزار، design patterns(الگوهای طراحی) راه حل‌های قابل استفاده برای مشکلاتی هستند که معمولاً در طراحی نرم‌افزار اتفاق می افتند.

طرح های از پیش ساخته شده‌ای که می‌توانید برای حل مشکلات آن‌ها را سفارشی کنید. شما نمی‌توانید یک الگو را با جستجو در stackoverflow پیدا و در برنامه خود کپی کنید. الگو ها یک قطعه کد خاص نیستند، مفاهیم کلی برای حل مشکلات خاص هستند. شما باید با درک این مفاهیم آن‌ها را در برنامه خود پیاده‌سازی کنید.

کتاب refactoring / ریفکتورینگ

Refactoring مجموعه‌ای از تکنیک‌هاست که به منظور اصلاح و بهبود کدهای قبلی بدون تغییر در عملکرد و رفتارشان جهت خوانایی، کارامدی و قابلیت نگهداری بیشتر انجام می‌شود.

در کتاب Refactoring اثر Martin Fowler نوشته شده: refactoring تکنیک مرتب/منظم سازی برای تجدید ساختار کد موجود است. تغییر ساختار داخلی کد بدون تغییر رفتار خارجی آن.

refactoring یک سرمایه‌گذاری و راه حلی برای مقابله با کد کثیف و بدهی فنی است که باعث کاهش هزینه‌های توسعه نرم‌افزار در آینده خواهد شد.



تعریف متغییر های محیطی در postman

در postman , / تاریخ ارسال 1397/01/13 - 17:53 / 0 نظر / 858 بازدید / آخرین ویرایش 1401/05/17 - 22:08

Environment Variables ها امکان خوبی هستن که انجام عملیات copy/paste رو کاهش میدن و تمام متغییر های ما رو در یک جا نگه میدارن. environment یک محیط اجراست. ما میتونیم محیط های متفاوتی داشته باشیم مانند، محیط ارزیابی، عملیاتی/استقرار و... 

postman انواع مختلفی از متغییر ها رو در اختیار ما میذاره(Global، Environment، Local و Data). متغییر های Global  که اینجا مثالی در موردش خواهیم زد همه جا قابل استفاده هستند. شما میتونید در مورد متغییر ها اینجا بیشتر بخونید.

به عنوان مثال، ما به سه متغییر نیاز داریم.

domain: یک subdomain فعال که در حال حاضر ازش استفاده میکنیم مثل company1، company2 یا هر چیز دیگه ای.

url: آدرس اپلیکیشن مون.

token: توکنی که برای احراز هویت ازش استفاده میکنیم.

Postman Environment Variables

حالا برای استفاده از متغییر های تعریف شده کافیه که اسمشون رو بین {{ و }} قرار بدیم.

postman address bar

منبع با کمی تغییر.

پیشنهاد

ارسال نظر