احسان رضایی

یک توسعه دهنده

چپ دست ها آدمای خاصی هستن یا چی؟

در دست نوشته ها , / تاریخ ارسال 23-05-1398 / 0 نظر / آخرین ویرایش 01-01-1403

left hand


به مناسبت روز جهانی چپ دست ها البته با کمی تاخیر! باید بگم به عنوان یک چپ دست فکر نکم! نکته ی قابل توجه اینکه از پیام های داخل شبکه های اجتماعی متوجه شدم 10 درصد جامعه چپ دست نیستن و برعکس، راست دست ها در اقلیت به سر میبرن!

خب بیایین واقع بین باشیم، اگر 10 تا از رهبران بزرگ جهان رو تحت عنوان چپ دست های ماندگار تاریخ لیست کردن نماد خاص بودن نیست چون بقیه شون راست دست بودن! در کل فکر نمیکنم این تمایل استفاده از دست چپ به جز تفاوت که ممکنه در دوران رشد جنین اتفاق بیوفته چیز دیگه ای برامون داشته باشه.

و البته دردسر! موردی که کمتر بهش اشاره شده. توجه داشته باشین که بسیاری از ابزارها برای افراد راست دست طراحی شده. مثلا خود من با دکمه ی روشن و خاموش ماشین ریش تراشم مشکل دارم و باید از دست راستم برای استفاده اش کمک بگیرم.

البته متخصصین همیشه به فکر ما بودن و ابزار هایی مناسب حال ما تولید کردن ولی خب ما نتونستیم جایی پیداشون کنیم. من نوعی توی دانشگاه هیچ وقت موفق نشدم صندلی چپ دست پیدا کنم :|

یادمه این موضوع چپ دست بودن رو به نیم کره های مغز هم ربط میدادن که توجه تون رو به این نقل قول جلب میکنم:

در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۳، تصاویر سه‌بعدی مغز هزار نفر مورد بررسی قرار گرفت و با استفاده از اسکنر MRI، میزان فعالیت هردو نیمکره اندازه‌گیری شد. نتایج نشان می‌داد که هر انسان، از هردو نیمکره مغزی خود بهره می‌برد و بخشی بر دیگری غالب نیست.

 البته توجه داشته باشین ما در طول زندگی و فعالیتی که داریم به طور خواسته یا ناخواسته یکی از نیم کره های مغزمون رو قوی و اون یکی رو ضعیف میکنیم.

در انتها این روزُ به همه ی چپول ها تبریک میگم و آرزو میکنم با موفقیت هایی که تو زندگی به دست میارین خاص بشین نه این تفاوت.

پیشنهاد

کتاب‌ها

کتاب الگوهای طراحی به بیان ساده(design patterns / دیزاین پترن)

در مهندسی نرم افزار، design patterns(الگوهای طراحی) راه حل‌های قابل استفاده برای مشکلاتی هستند که معمولاً در طراحی نرم‌افزار اتفاق می افتند.

طرح های از پیش ساخته شده‌ای که می‌توانید برای حل مشکلات آن‌ها را سفارشی کنید. شما نمی‌توانید یک الگو را با جستجو در stackoverflow پیدا و در برنامه خود کپی کنید. الگو ها یک قطعه کد خاص نیستند، مفاهیم کلی برای حل مشکلات خاص هستند. شما باید با درک این مفاهیم آن‌ها را در برنامه خود پیاده‌سازی کنید.

کتاب refactoring / ریفکتورینگ

Refactoring مجموعه‌ای از تکنیک‌هاست که به منظور اصلاح و بهبود کدهای قبلی بدون تغییر در عملکرد و رفتارشان جهت خوانایی، کارامدی و قابلیت نگهداری بیشتر انجام می‌شود.

در کتاب Refactoring اثر Martin Fowler نوشته شده: refactoring تکنیک مرتب/منظم سازی برای تجدید ساختار کد موجود است. تغییر ساختار داخلی کد بدون تغییر رفتار خارجی آن.

refactoring یک سرمایه‌گذاری و راه حلی برای مقابله با کد کثیف و بدهی فنی است که باعث کاهش هزینه‌های توسعه نرم‌افزار در آینده خواهد شد.

ارسال نظر