احسان رضایی

یک توسعه دهنده

داستان اول شخص بودن یک توسعه دهنده

در دست نوشته ها , / تاریخ ارسال 12-07-1396 / 4 نظر / آخرین ویرایش 24-12-1402

یه دوستی میگفت در همین لحظه که داری به موضوعی فکر میکنی به طور میانگین حدود 16 نفر دیگه هم مثل تو دارن هم زمان به این موضوع فکر میکنن!

به نظرم توی برنامه نویسی اول شخص بودن یعنی ادعا. اینکه بگیم اولین نفری بودیم که این کارُ انجام دادیم یا مثلا تنها کسی بودم که انجامش دادم و...

از اونجایی که خیلی از پروژه های موفق ما داخل کشور بومی سازی شده نمونه ی خارجی هستن که اونم بعضا به خاطر مسائلی مثل تحریم شرکت های خارجی و... تونستن پا بگیرن که البته اینجا کاری بهش نداریم میشه گفت که ما معمولا سوم شخصیم.

پیشنهاد

کتاب‌ها

کتاب الگوهای طراحی به بیان ساده(design patterns / دیزاین پترن)

در مهندسی نرم افزار، design patterns(الگوهای طراحی) راه حل‌های قابل استفاده برای مشکلاتی هستند که معمولاً در طراحی نرم‌افزار اتفاق می افتند.

طرح های از پیش ساخته شده‌ای که می‌توانید برای حل مشکلات آن‌ها را سفارشی کنید. شما نمی‌توانید یک الگو را با جستجو در stackoverflow پیدا و در برنامه خود کپی کنید. الگو ها یک قطعه کد خاص نیستند، مفاهیم کلی برای حل مشکلات خاص هستند. شما باید با درک این مفاهیم آن‌ها را در برنامه خود پیاده‌سازی کنید.

کتاب refactoring / ریفکتورینگ

Refactoring مجموعه‌ای از تکنیک‌هاست که به منظور اصلاح و بهبود کدهای قبلی بدون تغییر در عملکرد و رفتارشان جهت خوانایی، کارامدی و قابلیت نگهداری بیشتر انجام می‌شود.

در کتاب Refactoring اثر Martin Fowler نوشته شده: refactoring تکنیک مرتب/منظم سازی برای تجدید ساختار کد موجود است. تغییر ساختار داخلی کد بدون تغییر رفتار خارجی آن.

refactoring یک سرمایه‌گذاری و راه حلی برای مقابله با کد کثیف و بدهی فنی است که باعث کاهش هزینه‌های توسعه نرم‌افزار در آینده خواهد شد.

ارسال نظر

فرهاد در تاریخ 1396/07/14 - 12:29 نوشته
سلام این اول شخص و سوم شخص منو یاد بازی‌های کامپیوتری انداخت :-) خیلی از سایت‌های موفق داخلی اگر بخاطر تحریم یا فیلتر نبود اصلا نمی‌توانستند به این جایگاه برسند! تو یکی از کانال‌های تلگرام یه عزیزی نوشته بود: برای ایجاد استارت آپ موفق تو ایران اول باید درخواست فیلتر سرویس مشابه رو داد و دوم باید زیر آب رقیب داخلی رو زد!!! + قالب وبلاگت بخاطر اون تبلیغ صبا ویژن بهم ریخته! یه نگاهی بهش بکن!
پاسخ احسان:

سلام فرهاد جان، اون تبلیغات کاملا رسپانسیو هست. و منم مثل تو از کروم استفاده کردم اما مشکلی ندیدم. ممنون میشم یه عکس از این خرابی برای من ارسال کنی.

فرهاد در تاریخ 1396/07/14 - 13:38 نوشته
اینم اسکرین شات: http://s8.picofile.com/file/8308337168/Screenshot_from_2017_10_06_13_34_22.png با موزیلا فایرفاکس هم امتحان کردم بهم ریخته بود. + کش مرورگرت رو خالی کن و تست کن.
پاسخ احسان:

کش رو خالی کردم بازم اوکی بود. بررسی میکنم. ممنون. 

فرهاد در تاریخ 1396/07/14 - 13:40 نوشته
وقتی از فیلتر شکن استفاده میکنم مشکلی نداره (چون تبلیغات صبا ویژن برای آی‌پی های خارجی لود نمیشه)
پاسخ احسان:

صبا ویژن نیست، کلیک یابه. اینم تست کردم مشکلی نداشت!

همکار در تاریخ 1396/10/11 - 19:21 نوشته
"یه دوستی میگفت در همین لحظه که داری به موضوعی فکر میکنی به طور میانگین حدود 16 نفر دیگه هم مثل تو دارن هم زمان به این موضوع فکر میکنن!" اون دوست منظورت من بودم؟
پاسخ احسان:

بله :)