احسان رضایی

یک توسعه دهنده

نصب elasticsearch در ویندوز

در big data , / تاریخ ارسال 20-05-1396 / 2 نظر / آخرین ویرایش 17-12-1402
مهم!
از تاریخ انتشار این مطلب زمان زیادی میگذره و میدونیم در حرفه ما سرعت پیشرفت و توسعه چقدر زیاده. من این مطلب قدیمی رو پاک نکردم چون ممکنه همچنان برای شما مفید باشه اما به خاطر داشته باشید در حال حاضر شاید نسخه های جدید و تغییرات این نوشته رو از دور خارج کرده باشن.

نیازمندی ها.

elasticsearch با جاوا توسعه داده شده و برای اجرا حداقل به نسخه ی 8 جاوا نیاز داره. پیشنهاد شده از نسخه ی 131_1.8.0 یا بالاتر استفاده کنید، elasticsearch با نسخه ی های پایین تر اجرا نخواهد شد.

نصب.

- آخرین نسخه elasticsearch رو دانلود و در محلی از حالت فشرده خارج کنید.

- cmd رو باز و bin/elasticsearch.bat رو اجرا کنید.

C:\elasticsearch-5.5.1\bin>elasticsearch.bat

هنگام اجرای یک خطای معمول وجود داره و همونطور که خودش توضیح داده برای حلش میتونید JRE یا JDK رو نصب کنید.

Error: missing `server' JVM at `C:\Program Files (x86)\Java\jre1.8.0_101\bin\server\jvm.dll'.Please install or use the JRE or JDK that contains these missing components.

- IP:Port مخصوص به elasticsearch رو امتحان کنید(http://localhost:9200). اگر همه چیز درست پیش رفته باشه خروجی زیر بهتون نمایش داده خواهد شد.

{
    "name" : "JlngwG8",
    "cluster_name" : "elasticsearch",
    "cluster_uuid" : "H7KFhzdBTYmkAwxb7XDvfw",
    "version" : {
        "number" : "5.5.1",
        "build_hash" : "19c13d0",
        "build_date" : "2017-07-18T20:44:24.823Z",
        "build_snapshot" : false,
        "lucene_version" : "6.6.0"
    },
    "tagline" : "You Know, for Search"
}

پیشنهاد

کتاب‌ها

کتاب الگوهای طراحی به بیان ساده(design patterns / دیزاین پترن)

در مهندسی نرم افزار، design patterns(الگوهای طراحی) راه حل‌های قابل استفاده برای مشکلاتی هستند که معمولاً در طراحی نرم‌افزار اتفاق می افتند.

طرح های از پیش ساخته شده‌ای که می‌توانید برای حل مشکلات آن‌ها را سفارشی کنید. شما نمی‌توانید یک الگو را با جستجو در stackoverflow پیدا و در برنامه خود کپی کنید. الگو ها یک قطعه کد خاص نیستند، مفاهیم کلی برای حل مشکلات خاص هستند. شما باید با درک این مفاهیم آن‌ها را در برنامه خود پیاده‌سازی کنید.

کتاب refactoring / ریفکتورینگ

Refactoring مجموعه‌ای از تکنیک‌هاست که به منظور اصلاح و بهبود کدهای قبلی بدون تغییر در عملکرد و رفتارشان جهت خوانایی، کارامدی و قابلیت نگهداری بیشتر انجام می‌شود.

در کتاب Refactoring اثر Martin Fowler نوشته شده: refactoring تکنیک مرتب/منظم سازی برای تجدید ساختار کد موجود است. تغییر ساختار داخلی کد بدون تغییر رفتار خارجی آن.

refactoring یک سرمایه‌گذاری و راه حلی برای مقابله با کد کثیف و بدهی فنی است که باعث کاهش هزینه‌های توسعه نرم‌افزار در آینده خواهد شد.

ارسال نظر

رضا شیخله در تاریخ 1396/05/21 - 23:45 نوشته
زدی توی کار nosql خیره انشاالله :)احسان این وبلاگت چرا توی کامنت ها لینک وبلاگ رو نمیشه گذاشت ، فیلد براش نذاشتی یادت رفته یا چی؟
پاسخ احسان:

والا تا جايي كه يادمه هدف اين بود فيلد ها رو به حداقل برسونم. حالا اگر كسي ميخواد لينك بده انتهاي كامنتش ميذاره ديگه. ولي بازم اجازه بده فردا ديتابيسُ يه نگاه بندازم اگر غير از اين بود بهت ميگم :))

یوشا در تاریخ 1396/05/28 - 15:55 نوشته
سلاماین elasticsearch چی هست اصلن؟ بازیه؟ D:ای کاش یه معرفی مختصری میکردی
پاسخ احسان:

اینجا رو ببین :دی