احسان رضایی

یک توسعه دهنده، شاید هم نه.

کتاب الگوهای طراحی به بیان ساده(design patterns/دیزاین پترن)

در مهندسی نرم افزار، design patterns(الگوهای طراحی) راه حل‌های قابل استفاده برای مشکلاتی هستند که معمولاً در طراحی نرم‌افزار اتفاق می افتند.

طرح های از پیش ساخته شده‌ای که می‌توانید برای حل مشکلات آن‌ها را سفارشی کنید. شما نمی‌توانید یک الگو را با جستجو در stackoverflow پیدا و در برنامه خود کپی کنید. الگو ها یک قطعه کد خاص نیستند، مفاهیم کلی برای حل مشکلات خاص هستند. شما باید با درک این مفاهیم آن‌ها را در برنامه خود پیاده‌سازی کنید.



بررسی مفاهیم Image و Container در Docker

در linux و متن باز , / تاریخ ارسال 1395/11/12 - 19:36 / 0 نظر / 1874 بازدید / آخرین ویرایش 1399/04/08 - 00:42
مهم!
از تاریخ انتشار این مطلب زمان زیادی میگذره و میدونیم در حرفه ما سرعت پیشرفت و توسعه چقدر زیاده. من این مطلب قدیمی رو پاک نکردم چون ممکنه همچنان برای شما مفید باشه اما به خاطر داشته باشید در حال حاضر شاید نسخه های جدید و تغییرات این نوشته رو از دور خارج کرده باشن.

پس از نصب داکر در مطلب قبلی ما دستور docker run hello-world رو اجرا کردیم. این دستور به سه بخش تقسیم میشه:

- docker: یک دستور سیستمی که امکان استفاده از برنامه docker رو فراهم میکنه.

- run: یک زیر دستور/subcommand برای ایجاد و اجرای container.

- hello-world: میگه کدوم image داخل container قرار بگیره(load شود).

در زمانی که شما این دستورُ اجرا میکنید Docker Engine:

- بررسی میکنه آیا image با عنوان hello-world رو داره یا نه.

- اگر نداشت اون رو از Docker Hub دریافت میکنه.

- image رو load و در container اجرا میکنه.

اگر از دید برنامه نویسی نگاه کنیم، image یک class و container نمونه ای از اون کلاس هست.

container شامل یک image، محیط اجرایی و مجموعه ای از دستورالعمل هاست. مفهوم container از کانتینر هایی که به منظور حمل کالا استفاده میشن گرفته شده که یک روش استاندارد برای حمل محصولات گاها به وسیله ی کشتی در سطح جهانی است.

پیشنهاد

ارسال نظر